Google+

Политика, свързана с бисквитки

Използваме бисквитки, за да Ви осигурим иновативен и вълнуващ уебсайт. За да позволите употребата на бисквитки, изберете бутона
"Приемам" или просто продължете да браузвате.

За повече информация посетете страницата с общите условия .

Nissan Innovation that excites

0700 16 616 център за обслужване на клиенти
Изпрати запитване
Преместете стрелката надясно, за да докажете, че не сте бот
* задължителни полета

Новини

НАЗАД

Nissan-революция в Льо-Ман

05.02.2015

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

Nissan представи своя нов прототип за многочасовите състезания по издръжливост, по-известни като "тип Льо-Ман". Моделът е с име GT-R LM Nismo и ще стартира в Световния шампионат World Endurance Championship /WEC/ през тази година. Всъщност ни очаква истинска революция в шампионата, защото японците са направили болид, който върви срещу всички канони в жанра, наречен спортен пистов автомобил. Спортпрототипът на Nissan е с предно разположен мотор и задвижване на ... предната ос!!!

Програмата на колата за тази година е наистина впечатляваща - пълноценно участие в световния шампионат WEC, участие в легендарната надпревара "24-е часа на Льо-Ман" и то с две машини. Засега е известно името на единия пилот - единственият испанец, победител в Льо-Ман - бившият пилот от Формула 1 Марк Жене. По всяка вероятност съекипници ще му бъдат възпитаници на GT-академията на Nissan. По план спортният дебют на новата машина ще е през април на британската писта Силвърстоун, а пък дебютът й пред широката публикапък ще е след седмица по време на автосалона в Чикаго.

Какво е необикновеното? Направо всичко...Всички успешни прототипи досега бяха със задно или пълно задвижване и средноразположен двигател. Новото решение, предлагано от Nissan позволява да се преодолеят няколко проблема, свързани с баланса на колата. Не е тайна, че класическите спортни прототипи страдат от недостиг на притискателна сила при ускоряване, докато при новото решениетози проблем отсъства - предните колела ще се притискат плътно към трасето от масата на мотора туин-турбо V6, предавателната кутия, както и системата за рекуперация на енергията, наречена от Nissan ERS.

Освен това удължената предница на колата позволява по-добре да се контролира въздушният поток около болида, а разположените отпред радиатори позволяват да се оставят равни страничните й понтони, което се отразява също положително на общата аеродинамичност. Да не забравяме и притискането, осигурявано от ауспусите, разположени пред кокпита и насочени нагоре. Това позволява да се използва т.н. "ефект на Коанда", при който струята на отработилите газове заобикалят кокпита и задната част на машината, осигурявайки по-висока притискателна сила при по-бавните завои.

Дори самият силов агрегат е с необичайна компановка. Под краката на пилота е разполжен маховика на системата за рекуперация ERS, производство на Torotrack. Пред него е трилитровият, с двойно турбо мотор V6, пред който пък е разположена петстепенната подредена предавателна кутия. И още по-напред са разположени радиаторите.

Сумарната мощност на агрегата, по предварителни разчети може да достигне 2000 к.с., но от практически съображения в процеса на разработка е намалена до 1500 к.с., а в "бойно" състояние ще е 1250 "кончета" от които 500 идват от бензиновия мотор, а останалите от ERS-а. Именно тази система все още не е напълно ясна. Регламентът позволява използването на четири различни варианта - с два, четири, шест или осем мегаджаула на обиколка. Но колкото повече електроенергия се подава към колелата, толкова по-малко гориво трябва да се идползва в ДВГ. Например, при два мегаджауола разходът на гориво е максимално допустим от 94,3 килограма в час (или 81 килограма за дизелите), а при осем 88,5 литра (75,1 литра за дизелите).

Шефът на програмата LMP1 на Nissan и технически директор на заводския отбор Бен Боулби казва, че системата с осем мегадгаула е изключително скъпа и тежка. Ако тя излезе от строя, в Льо-Ман загубата на време на обиколка отива до седем секунди, докато при тази с два мегаджаула е само 1,6 секунди.

При разработката на машината Nissan си е оставил възможност да я направи и с пълен привод. За целта е предвидено място за кардан и система за управление на тягата на задния мост, който ще се задвижва само от ERS-а.

НАЗАД