Google+

Политика, свързана с бисквитки

Използваме бисквитки, за да Ви осигурим иновативен и вълнуващ уебсайт. За да позволите употребата на бисквитки, изберете бутона
"Приемам" или просто продължете да браузвате.

За повече информация посетете страницата с общите условия .

Nissan Innovation that excites

0700 16 616 център за обслужване на клиенти
Изпрати запитване
Преместете стрелката надясно, за да докажете, че не сте бот
* задължителни полета

Новини

НАЗАД

Новият Nissan GT-R

13.06.2016

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
След като направи световен дебют по време на Международния автомобилен салон в Ню Йорк миналия март, 2017 Nissan GT-R бе актуализиран с вълнуващ нов външен и вътрешен дизайн, като едновременно с това получи съществени динамични подобрения в ключови области. В това число влизат значително подсиленото шаси и повече мощност от 3,8-литровия, 24-клапанов V6 битурбо двигател. Новият GT-R е също и по-комфортен от преди, с ново усещане за елегантност и цивилизованост, която трудно може да се открие в такъв супер спортен автомобил. В крайна сметка, тези модификации представляват най-съществените промени, направени по модела след дебюта му през 2007. 

ДИЗАЙН

Екстериор

Новият GT-R може да се похвали с напълно освежен екстериорен изглед, добавящ чувство за висок стил към дизайна на автомобил, който вече се смята за един от най-откроимите спортни модели на пазара. Акцентите в предната част са новият капак на двигателя, променените брони, дневните светлини (DRL) и радиаторната решетка “V-motion” в матов хром, която е един от дизайнерски подписи на Nissan. Тази силно отличителна радиаторна решетка е увеличена на размер, за да се увеличи въздушният поток за охлаждане на двигателя, без това да доведе до увеличаване на челното въздушно съпротивление, като рафинираната форма се смесва плавно с новия капак на двигателя, чиито структурна здравина е увеличена. Елиминирайки на практика деформацията на капака, тестове показаха, че дизайнът на новия преден капак подобрява в голяма степен аеродинамичното притискане на предната част на автомобила при високи скорости (200 км/ч или повече).

Всъщност, почти всички визуални промени, направени по екстериора на GT-R, целят подобряване на аеродинамичните параметри; по-специално, повишаване на аеродинамичната ефективност в три ключови области: генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на жизненоважните системи на автомобила. Целта бе да се оптимизира въздушният поток, като в същото време се запази аеродинамичното съпротивление (т.н. да не се увеличи въздушното съпротивление в една зона на автомобила, което да е резултат от подобряване на охлаждането/въздушния поток в друга).

В допълнение към новата радиаторна решетка и капак, извитият профил на предния долен спойлер е леко увеличен и снижен с няколко милиметра, за да се подобри въздушното обтичане на долния му ръб. (Запазен е просветът от предходния модел.) Също така, чрез промяна на формата на лайстните по продължение на долните части на профилите на автомобила, количеството на въздуха, влизащо под него, е намалено. По този начин се противодейства на повдигането на автомобила, оттам се оптимизира стабилността. С-колоните също са видоизменени, като горната част сега е оформена така, че да осигурява по-добро насочване на въздушния поток чрез предотвратяване на оформянето на малки завихряния.

Задната част на новия GT-R продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове, но ако се загледате внимателно ще забележите сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси, като тяхната цел също е подобряване на аеродинамиката. Също така, линията, разделяща долната черна част от панела на купето, е повдигната, за да увеличи визуалната широчина на автомобила и да придаде повече агресия.

Задната броня вече е със същия дизайн, който видяхме при GT-R NISMO, като се цели подобряване на въздушната обтегаемост в долната част на задницата на автомобила. Това е довело също до по-малко смесване на изгорелите газове, излизащи през ауспусите, и въздушния поток около задните странични части на бронята, за да се подобри топлинното изтегляне.

Стилните нови ковани лети джанти RAYS, с Y-образни спици, са с променен дизайн за 2017 г. и осигуряват по-добър баланс, по-ниско тегло, повече здравина и устойчивост на усукване.

Интериор

Разчитайки на отлично изработени материали, новият интериор на Nissan GT-R предлага несравним комфорт, лукс и пригодност за ежедневно използване, каквито не сме виждали в никой от предшествениците. Очевидно е от пръв поглед, че новото купе е по-луксозно и престижно. Облицовано с най-висококачествената кожа Nappa (опция), новото арматурно табло възприема „хоризонтален поток“, който осигурява чувство на висока стабилност за пътниците на предните седалки, докато линията от приборното табло към централната конзола осигурява откроима, ориентирана към водача среда за този, който седи зад волана. В съответствие с всички динамични параметри на GT-R, слоят омекотяващ материал, разположен под кожата, е изработен от нов, по-тънък материал, който спомага за запазване на по-ниско общото тегло на автомобила, като едновременно с това продължава да предлага най-високо усещане за качество. Също така, с върховно майсторство, кожата е умело съшита в цялото купе.

Оформлението на централната част на арматурното табло е подобрено и опростено, като броят на бутоните за интегрираните навигационна и аудио системи е сведен от 27 на само 11 във версия 2017. За да се осигури по-добра видимост напред за водача и пътника отпред, бутоните за навигационната система и дисплеят са позиционирани малко по-ниско на таблото. Подобрена е също и конфигурацията на променената навигационната система, като регулаторите сега са изработени от истински алуминий, подобряващ усещането и работата с тях. Увеличен 8-инчов сензорен дисплей предлага големи икони върху екрана, които позволяват на потребителя по-лесно управление на аудио- и навигационната системи, телефона и другите инфотейнмънт функции. За пазарите в САЩ, Канада и Китай се предлагат също и телематични услуги. Конфигурацията на иконите може да се персонализира според предпочитанията на потребителя, а новият Display command control върху карбоновата централна конзола позволява лесна работа, без да се налага да докосвате монитора; това е полезно, когато се движите с висока скорост.

Сред другите удобни инфотейнмънт функции спада популярният мултифункционален компютър, който позволява на водача да персонализира конфигурацията на важните динамични параметри/информация (включително температура на охлаждащата течност, температура на моторното масло, налягане на моторното масло, температура на трансмисионното масло, налягане на трансмисионното масло, налягане в турбото и т.н.).
 
Също така, перата на волана вече са монтирани директно към новия като дизайн волан (вместо към кормилната колона), което позволява на водача да превключва предавките на 6-степенната трансмисия с двоен съединител, без да се налага да сваля ръцете си от волана в средата на завоя.
 
Преосмислен инженерно така, че да предлага премиум пътно поведение чрез подобрен комфорт и упора, облегалките на седалките за водача и пътника, при модели Premium и Pure, сега са изработени от друга полиуретанова пяна, с която е запълнена голямата възглавница, за да се предложи по-голяма упора за торса. Това води до по-малко подхлъзване по време на спортно шофиране и намаляване на умората при дълго пътуване. Чрез преконфигуриране на помощното окабеляване в рамката на облегалката, инженерният екип успя да намали теглото на всяка облегалка, като едновременно с това намали точките на натиск върху торса на водача и пътника отпред. Така се гарантира по-спокойна позиция на седене.

ТЕХНИЧАСКА ИНФОРМАЦИЯ

Битурбо двигател

В сравнение с миналогодишния модел, мощността на всепризнатия битурбо 3,8-литров, 24-клапанов V6 двигател на GT-R е увеличена с 20 к.с. Сега тя възлиза на 570 к.с. при 6800 об./мин., благодарение отчасти на увеличеното налягането в турбините и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър – технология, запазена досега за GT-R NISMO. Новите промени водят до подобрение на ускорението в средния оборотен диапазон (3200 об./мин. и нагоре), като максималният въртящ момент е наличен при по-широк оборотен диапазон. Подобно на GT-R NISMO, чрез по-прецизно контролиране на момента на възпламеняване във всеки цилиндър, лошото изгаряне в двигателя е значително намалено, докато едновременно с това се подобрява екологичното представяне чрез по-чисто, по-ефикасно изгаряне на горивото.

Обозначен “VR38DETT,” двигателят разполага с намалено триене, по-ниско тегло, подобрено охлаждане, върховна мощност и икономичност. Той е снабден и със симетричен, независим входящ и изходящ колектор с два високопроизводителни турбо компресора; вторична система за управление на въздуха подобрява работата на емисиите при студен старт, термостатично контролирана система за охлаждане на маслото; и напречно разположена система за мокро и сухо смазване. Всеки двигател се сглобява ръчно от началото до края в специална чиста зала от отлично обучени специалисти. В предната част на всеки двигател се поставя алуминиева пластина, обозначаваща името на TAKUMI механика, който е сглобил конкретния двигател.

Нова е и титаниевата изпускателна система, която се справя по-добре с високите температури на изгорелите газове от двигателя. Системата включва NACA канал в картера, точно пред заглушителя, който насочва въздуха към задния дифузьор, за да помогне за охлаждането и изтегли въздуха от тази част на автомобила.

Трансмисия с двоен съединител

Контролът за управление на смяната на предавките на секвенциалната 6-степенна кутия с двоен съединител е актуализиран, за да предложи на водачите по-голям финес и производителност в различните пътни ситуации. Например, когато автомобилът потегли от място с ниско ускорение, смяната от 1-ва на 2-ра предавка сега е много по-плавна от преди.

При предходния GT-R, след като автомобилът потегли от място с ниска скорост, въртящият момент се намаляваше, което от своя страна можеше да се усети като по-мудна реакция при смяна на предавката. За GT-R 2017, в подобни условия, въртящият момент на двигателя не се намалява, като това спомага да се оптимизира плавното ускорение, дори и при леко натискане на педала на газта. Нещо повече, звукът от ауспусите е значително по-тих за по-приятно ежедневно шофиране. Когато шофирате

при по-ниски обороти – като по улиците в града или на паркинг – повишената прецизност на актуатора за смяна на предавките позволява на трансмисията да работи по-тихо.

Задвижване на четирите колела ATTESA E-TS

Мощността на двигателя се прехвърля към четирите колела на GT-R посредством независимо задвижване, монтирано отзад. То се нарича ATTESA E-TS система за задвижване на четирите колела. По време на нормално движение, GT-R се държи като автомобил със задно предаване, като въртящият момент е разпределен в съотношение 0:100, но той може да се разпредели в съотношение 50:50 в зависимост от скоростта, страничното ускорение, ъгъла на завиване, превъртането на колелата, пътната настилка и страничното ускорение. Специален сензор за отчитане на страничното отклонение, специфичен за GT-R, измерва разликите между целевото странично отклонение, изчислено на база ъгъл на завиване, и реалното странично отклонение, засичан от въпросния сензор и G сензор, съобразно което се регулира разпределението на въртящия момент. Premium Midship Platform на GT-R позиционира трансмисията, раздатъчната кутия и крайното предавателно число в задната част на автомобила, позволявайки на окачването да работи независимо, оптимизирайки разпределението на теглото и оптимизирайки сцеплението на всяка гума.

Развитие на купе и шаси

Управлението и динамиката на новия GT-R 2017 са изведени на друго ниво, благодарение на рафинирано окачване и по-здрава конструкция на купето, което води до подобряване на управлението и по-добра крайна стабилност на автомобила.

Интензивни инженерни промени около рамката на челното стъкло, което е вкарано в А-колоните, увеличиха структурната здравина на предницата на GT-R, което пък води до намаляване на деформацията и по-прецизно влизане в завой. Подсилване около зоната на багажника доведе до увеличаване коравината на конструкцията в задната част на автомобила. В резултат на това, нивата на здравина отпред и отзад са по-изравнени, а това облагодетелства баланса на шасито.

Специалните за GT-R регулируеми амортисьори Bilstein® DampTronic – които използват информацията от множество системи в автомобила, за да предложат подходящите сили за поемане на пътната настилка и високо ниво на контрол при различни пътни ситуации – са оптимизирани чрез нов корпус на вентила, който намалява загубите при съпротивление. Също така, твърди точки за захващане на окачването подобряват стабилността в завои и реакцията при завиване, като позволяват и на четирите колела да бъдат подложени на още по-голямо натоварване, запазвайки оптималния контакт с пътната настилка.

Подобно на предишния модел, системата DampTronic се характеризира с три настройки, от които водачът може да избира: Normal, Comfort, за максимално съответствие на окачването; или R. Същата триетапна настройка е налична и за системата VDC, както и за превключване на предавките на трансмисията. За 2017, настройките “R” и “Comfort” вече предлагат на водача подобрено спортно усещане и по-плавно пътно поведение. Заради увеличената структурна якост, сега режимът “R” позволява на водача да постигне същата степен на странично отклонение при намален ъгъл на завиване, което позволява по-директна и по-информативна обратна връзка с колелата. Настройката “Comfort” на окачването генерира по-малко вертикално G-натоварване по време на тестове, сравнено с настройката “Normal”. Алуминиева кормилна система тип рак и пиньон, реагиращата спрямо скоростта, 4-точково захващане и изолатори – предлага по-остра реакция при спортно шофиране, с намалено усилие за завъртане на волана в градски условия и отлична обратна връзка на магистралата.

На тестовата писта, новият GT-R демонстрира своето невероятно мъжество по време на завиване, преминавайки 4% по-бързо в сравнение с предходния модел. Освен това, съществено подобрена е стабилността му в права линия при висока скорост (250 км/ч), изисквайки по-малко корекции с волана; тестове разкриват намаляване на корекциите с волана спрямо миналогодишния модел.

Спирането се осигурява от моноблокови Brembo® 6-бутални предни и 4-бутални задни спирачни апарати, с 15,35-инчови предни и 15,0-инчови задни Brembo® плаващи, перфорирани, двучастни дискове и закалени накладки, които минимизират износването и осигуряват интензивно спирачно усилие. Челюстите разчитат на радиално монтиране, типично за състезателните автомобили, за да се минимизира свиването им по време на екстремно спиране.

С подобрената си структурна здравина на купето/шасито, по-ефективно окачване и монтиране на гуми с подобрена напречна здравина, 2017 Nissan GT-R възнаграждава водача с по-добро управление, повишена стабилност и по-комфортно пътно поведение от когато и да е било.

Подобрено качество на звука с намалени звук/вибрации/грубост (NVH)

Чрез премахване на нежеланите eшумове, усилвайки едновременно с това желаните звуци, които радват ухото – а именно ускоряващите пулса звуци, идващи от четирите ауспуха на GT-R – новият GT-R усилва чувствата, както никога преди, като същевременно купето остава много по-тихо при нормална скорост на движение.

Системата Active Noise Cancellation (ANC) идентифицира и намалява нискочестотните звуци. Това става чрез разположени в купето микрофони и чрез използване на звукова вълна на същата честота през говорителите за заглушаване на звука, които маскират нежеланите звуци. Подобрен е звукоизолационния материал, разположен зад арматурното табло, акустично челно стъкло, изолатор в таблото и звукови изолатори, разположени в задните калници, като целта на всички тях е да елиминират нежелания звук от двигателния отсек и от задните гуми. В допълнение на това, електронен контролен клапан, разположен в новата титаниева ауспухова система, спомага за контролиране на резонанса в гърнето, който в противен случай би могъл да генерира нежелан „бумтящ“ звук от ауспусите; ANC и електронният контролен клапан в ауспуховата система елиминират на практика този проблем, като контролират толкова нежелания нискочестотен звук.
 
Освен това, благодарение на монтираните нови титаниеви заглушители с електронен контролен клапан, системата Active Sound Enhancement (ASE) вкарва мощта на двигателя директно в купето. ASE определя звуковата честота и силата на звука на специфичните цели (като например нотката на звука от ауспусите), като едновременно с това го сравнява с релевантна информация, включваща обороти на двигателя и други ключови параметри на автомобила. Обработва звуковия сигнал чрез усилвателя на аудио системата, след това вкарва звука в купето през високоговорителите.

Водачът може да променя управлението на звука чрез различните режими за настройване на автомобила - Normal, Comfort и R. Освен това, бутон за контрол на звука от ауспусите позволява по-тихо стартиране на двигателя. Натискането на въпросния бутон преди стартиране на двигателя затваря електронния контролен клапан в изпускателната система. Така се постига по-тиха работа по време на стартиране на двигателя и малко след това, докато автомобилът се движи с работещ на ниски обороти двигател. Има разлика от 10 dB между отворен и затворен електронен контролен клапан в изпускателната система — съществена разлика в обемното качество на звука за човешкото ухо.

ТЕХНОЛОГИЯ ЗА БЕЗОПАСНОСТ

Успоредно с повишената структурна здравина на платформата, която спомага за защита на пътниците, стандартното оборудване за безопасност на всеки нов 2017 Nissan GT-R се състои от Nissan Advanced Air Bag System (AABS), съставена от двустепенно разгъващите се предни въздушни възглавници със сензори в предпазните колани и сензори за класификация на седящите пътници, които определят степенна на надуване на въздушната възглавница на база използване на колана и силата на сблъсъка; чифт странични въздушни възглавници, които са вградени в предните седалки, за да се движат с водача/пътника отпред при регулиране на позицията на седалката; монтирани в покрива странични въздушни завеси; и LATCH System (Lower Anchors and Tethers for CHildren) за правилно обезопасяване на LATCH-съвместимите детски столчета, без да се налага използването на предпазните колани.

Други стандартни технологии за безопасност включват Advanced Vehicle Dynamic Control (VDC) система за контрол на стабилността с три режима (Normal, R-Mode, Off), Electronic Traction Control System (TCS), Anti-Lock Braking System (ABS) и Electronic Brake force Distribution (EBD), RearView Monitor, Tire Pressure Monitoring System (TPMS) и автоматично включване/изключване на фаровете.

НАСЛЕДСТВО

Въведен първоначално като флагман в моделната гама на японския авто производител, за да демонстрира новаторските технологии и качества на компанията, Nissan Skyline GT-R се превърна в уважавана фигура не само в световната общност на автомобилните ентусиасти, но и излезе от рамките на автомобилния свят, за да се превърне в икона в поп културата чрез филмови блокбастъри, както и чрез видео игри.

Първо поколение (1969-1972)

След като дебютира през есента на 1968 по време на Токио Мотор Шоу, серийната версия на напълно новия GT-R бе представена пред публиката през февруари 1969. Под капака на този нов модел бе монтиран двигателят S20, разработен на базата на високопроизводителния 24-клапанов DOHC двигател от R380. Печелейки първата крайна победа по време на JAF Гранд При през 1969, първото поколение GT-R бе добре познат с времето си от 16,1 сек за спринта до 400 метра и максималната скорост от 200 км/ч.

Технически характеристики:

Дължина/широчина/височина: 4395/1610/1385 мм

Междуосие: 2640 мм

Следа (отпред/отзад): 1370/1365 мм

Тегло: 1120 кг

Двигател: S20 (редови, 6-цилиндров, DOHC, 4 клапана на цилиндър)

Максимална мощност: 118 kW (160 к.с.) при 7000 об./мин.

Максималън въртящ момент: 177 Nm (18.0 kgm) при 5600 об./мин.

Окачване: разпънка/независимо (т.н. семи трейлинг арм)

Спирачки (отпред/отзад): диск/барабан

Гуми (отпред/отзад): 6.45-14-4PR

 Технологични акценти:
  • Първият в света масово произвеждан четири клапанов двигател DOHC.

  • Високоефективна технология/функции, включващи кормилно управление с променливо предавателно отношение, MacPherson предно окачване, семи трейлинг арм задно окачване, диференциал с ограничено приплъзване (LSD), състезателни седалки, 100-литров резервоар.

Моторспортни акценти:

  • 52 състезателни победи в Японския шампионат за туристически автомобили, включително невероятните 49 поредни победи. 

Второ поколение (1973)

Лансирано през ноември 1972, второто поколение на GT-R стана достъпно за публиката през януари на следващата година. Задвижван от 24-клапанов, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (S20), той бе един от първите японски автомобили, който бе оборудван с дискови спирачни и на четирите колела. Неговата съвършена инженерна конструкция го надари с енергична динамика, превръщайки го в много популярен автомобил сред ентусиастите. Въпреки това, производството бе спряно след приблизително 200 бройки, когато на домашния му пазар бяха въведени много по-стриктни стандарти за изгорелите газове.

С отличното си поведение, прекрасно изваяни екстериорни линии и ултра ниско производство, второто поколение на GT-R стана много търсен сред автомобилните колекционери.

Технически характеристики:

Дължина/широчина/височина: 4460/1695/1380 мм

Междуосие: 2610 мм

Следа (отпред/отзад) 1395/1375 мм

Тегло: 1145 кг

Двигател: S20 (1198 куб. см, редови, 6-цилиндров, DOHC, 4 клапана на цилиндър)

Максимална мощност: 118 kW (160 к.с.) при 7000 об./мин.

Максимален въртящ момент: 177 Нм (18.0 kgm) при 5600 об./мин.

Окачване: разпънка/независимо (т.н. семи трейлинг арм)

Спирачки (отпред/отзад): диск/диск

Гуми (отпред/отзад): 175-HR14

Технологична акценти:

  • Сред високотехнологичните характеристики влизат 24-клапановият двигател DOHC, пълен транзистор възпламенител, двойна ангренажна верига, кормилно управление с променливо съотношение, MacPherson предно окачване, семи-трейлинг арм задно окачване, диференциал с ограничено приплъзване (LSD), дълбоки състезателни седалки.

Трето поколение (1989-1994), R32

GT-R бе възкресен през 1989 след 16-годишно отсъствие. Познат като R32, той се задвижваше от 2,6-литров, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (RB26DETT), генериращ 280 к.с. Това бе първият модел GT-R, в който е вградено задвижване на четирите колела, превърнало се сега в запазена марка (предишните поколения са със задвижване на задните колела).

Със своята електронно-контролирана система ATTESA E-TS и многоточково окачване, третото поколение GT-R държи невероятни рекорд в All-Japan Touring Car Championship, печелейки всеки старт, в който участва.

Технически характеристики:

Дължина/широчина/височина: 4545/1755/1340 mm

Междуосие: 2615 мм

Следа (отпред/отзад): 1480/1480 мм

Тегло: 1430 кг

Двигател: RB26DETT (2,6-литров, редови, 6-цилиндров, DOHC)

Максимална мощност: 206 kW (280 к.с.) при 6800 об./мин.

Максимален въртящ момент: 353 Нм (36.0 kgm) при 4400 об./мин.

Окачване (отпред/отзад): многораменно/многораменно

Спирачки (отпред/отзад): вентилирани дискове/вентилирани дискове

Гуми (отпред/отзад): 225-50-R16 92V

Технологични акценти:

  • Високоефективна технология/функции, включващи 2,6-литров DOHC двигател, ATTESA E-TS/4WD система, предна и задното многораменно окачване.

Моторспортни акценти:

  • Остава непобеден с 29 поредни победи от 1990 до 1993 г. в All-Japan Touring Car Championship

  • Победител в „24 часа на Нюрбургринг“ и „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1990

  • Победител в „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1991

  • Победител в Bathurst 1000 през 1991 и 1992

Четвърто поколение (1995-1998), R33

Макар да е малко по-голям и тежък от предходния модел, четвъртото поколение GT-R, обозначен R33, бързо се откроява със своята подобрена стабилност, постигната чрез оптимизирано разпределение на тежестта, много по-корава конструкция на купето, подобрен контрол на сцеплението и категорично по-добро ускорение. В действителност, той поставя рекорд на прословутата „Нюрбургринг“ („Нордшлайфе“), завъртайки една обиколка за 7:59 мин. – с невероятните 21 секунди по-бързо спрямо R32.

Технически характерестики:

Дължина/широчина/височина: 4675/1780/1360 мм

Междуосие: 2720 мм

Следа (отпред/отзад): 1480/1490 мм

Тегло: 1540 кг

Двигател: RB26DETT (2,6-литров, редови, 6-цилиндров, DOHC)

Максимална мощност: 206 kW (280 к.с.) при 6800 об./мин.

Максимален въртящ момент: 368 Нм (37.5 kgm) при 4400 об./мин.

Окачване (отпред/отзад): многораменно/многораменно

Спирачки (отпред/отзад): вентилирани дискове/вентилирани дискове

Гуми (отпред/отзад): 245/45ZR17

Технологични акценти:

  • Високоефективните технологични характеристики включват подобрена динамика и заздравено купе, намалено тегло за снижаване центъра на тежестта/подобрено разпределение на теглото.

Моторспортни акценти:

  • Шампион в Японския GT Championship GT 500 през 1998

  • Завършва 10-ти в генералното класиране на „24 часа на Льо Ман“ през 1995

  • Завършва 15-ти в генералното класиране на „24 часа на Льо Мана“ през 1996

Пето поколение (1999-2002), R34

R34 GT-R бе последната версия на супер спортния флагман на Nissan, задвижван от двигателя RB26DETT и оборудван със системата ATTESA E-TS 4WD. Благодарение на увеличената структурна здравина на платформата, както и на по-компактните размери спрямо предшественика му (междуосието на R34 бе 55 мм по-късо от това на R33), петото поколение на GT-R демонстрира още по-добро управление и динамика. Подобрена аеродинамика, включително нов дизайн на пода, генериращ значително по-висока сила на притискане, подпомогнаха в голяма степен този атлетично изглеждащ мускулест GT-R.

Технически характеристики:

Дължина/широчина/височина: 4600/1785/1360 мм

Междуосие: 2665 мм

Следа (отпред/отзад) 1480/1490 мм

Тегло: 1560 кг

Двигател: RB26DETT (2,6-литров, редови, 6-цилиндров, DOHC)

Максимална мощност: 206 kW (280 к.с.) при 6800 об./мин.

Максимален въртящ момент: 392 Нм (37.5 kgm) при 4400 об./мин.

Окачване (отпред/отзад): многораменно/многораменно

Спирачки (отпред/отзад): вентилирани дискове/вентилирани дискове

Гуми (отпред/отзад): 245/40ZR18

Технологични акценти:

  • Високоефективната технология/функции включват заздравена конструкция на купето, увеличен въртящ момент на двигателя, диференциал с ограничено приплъзване и за пръв път монтиране на 6-степенна трансмисия.

Моторспортни акценти:

  • Шампион в Японския Japan GT Championship GT500 през 2001

  • Завършва 5-ти в генералното класиране в „24 часа на Нюрбургринг“ през 2002

  • Завършва 5-ти в генералното класиране и шампион в класа в „24 часа на Нюрбургринг“ през 2004 

Шесто поколение (2007 до днес), R35

Представен за пръв път като концепция по време на Токио Мотор Шоу 2005, серийният GT-R дебютира на родния пазар точно две години по-късно, отново на същото изложение. Емблематичният спортен флагман на Nissan остава верен на корените си, предлагайки вълнуващо управление и динамика чрез най-новите модерни технологии. Сега, в съчетание с типичните четири кръгли стоп светлини, GT-R е оборудван с би-турбо V6 двигател (заменящ предишния редови 6-цилиндров мотор) и технологично усъвършенствано задвижване на четирите колела, обвити в модерен екстериорен дизайн, който изглежда също толкова елегантен, колкото и мускулест.

 

Технологични акценти:

  • Високоефективна технология/функции, включващи 3,8-литров битурбо V6 двигател,  секвенциална 6-степенна трансмисия с двоен съединител и „пера“ за смяна на предавките от волана, много модерна ATTESA E-TS 4WD/Vehicle Dynamics Control (VDC-R) системи на Nissan.

Моторспортни акценти:

  • Шампион в Super GT GT 500 през 2011

  • Шампион в Super GT GT 500 през 2012

  • Шампион в Blancpain Endurance Series през 2015

  • Шампион в Super GT GT 500 / 300 Series през 2015

  • Победител в „12 часа на Батхурст“ през 2015

НАЗАД